“МОТОР СІЧ” ПОСТАВИЛА ЗС УКРАЇНИ 23 ГЕЛІКОПТЕРИ МІ-8 МСБ ТА 10 МІ-2 МСБ

Компанія “Мотор Січ” поставила Збройним силам України понад три десятки гелікоптерів, серед яких транспортні та авіаційні машини подвійного призначення.

Повідомляє Національний промисловий портал.

За той час, що гелікоптери перебувають на озброєнны ЗС України, армії було поставлено 23 гелікоптери Мі-8 МСБ, роботи по модернізації яких виконували конотопський “Авіакон”, столичний 410-й завод ЦА та запорізьке підприємство “Мотор Січ”.

10 вертольотів Мі-2 в інтересах ЗС України були модернізовані до рівня Мі-2МСБ на Вінницькому авіазаводі.

Вартість запорізького вертольота Мі-2 МСБ становить 1,5 млн доларів. Вартість його льотної години – 340 доларів, при цьому вартість вертольота Мі-8 МСБ становить близько 6,4 млн доларів. Вартість 1 год його льотного часу близько 1 тисячі євро.

Гелікоптер Мі-8 МСБ-В офіційно був прийнятий на озброєння ЗС України 19 квітня 2014 року указом в. о. міністра оборони України М. В. Коваля. Після цього, гелікоптери почали активно поставлятися до Збройних сил та стали основним транспортним засобом армійської авіації.

У ході модернізації Мі-8 до рівня Мі-8МСБ, проводиться ремоторизація (у ході якої мотори ТВ2-117 замінюють на нові, більш потужні турбовальні двигуни ТВ3-117ВМА-СБМ1В серії 4Е виробництва «Мотор Січ» з електронним запуском), також частково змінений і реконструйований фюзеляж (у конструкції якого за більшої потужності двигунів були посилені несучі елементи), встановлена нова система запуску двигуна. Редуктор двигуна з пропускною спроможністю 2,5 тис. к. с. збережений без змін.

Військовий вертоліт Мі-8МСБ-В у ході модернізації отримує додаткове обладнання: нові системи збору, реєстрації та обробки польотної інформації, аварійний радіомаяк, лазерна система формування прицільної марки ФПМ-01кв, станція оптико-електронного придушення «Адрос», комбінований пристрій викиду теплових помилкових цілей «Адрос» КУВ 26-50, екранно-вихлопні пристрої АШ-01В для зниження температури і розсіювання потоків вихлопних газів. Крім того, на вертоліт можуть бути встановлені додаткові паливні баки і озброєння: керовані і некеровані ракети, стрілецько-гарматне озброєння, до шести авіабомб або система повітряного мінування ВСМ-1.

13 липня 2014 представник компанії «Мотор Січ» повідомив, що вертольоти Мі-2МСБ будуть поставлені збройним силам України. 28 листопада 2014 перший вертоліт був переданий для випробувань міністерству оборони України (в цілому, до 3 грудня 2014 вертоліт виконав 44 випробувальних польоти). 6 грудня 2014 на аеродромі в Чугуєві два модернізованих вертольотів Мі-2МСБ офіційно передали Збройним силам України.

У 2016 році були виділені кошти і розпочато виконання робіт з модернізації великої партії вертольотів Мі-2 для Збройних сил України до рівня Мі-2МСБ. 26 грудня 2016 року вертоліт Мі-2МСБ був офіційно прийнятий на озброєння ВПС України.

В ході модернізації Мі-2 до рівня Мі-2МСБ проводиться ремоторизація (в ході якої мотори ГТД-350 потужністю 350 к. с. замінюють на два нових, більш потужних турбовальних двигуна АІ-450 або АІ-450М потужністю 460 к. с. виробництва «Мотор Січ»), установка нового двигуна потребувала внести зміни в конструкцію силового набору, паливної, масляної і протипожежної системи, системи охолодження двигунів, а також встановити капоти нової конфігурації, виготовлені з композитних матеріалів.

Внесено зміни в бортове обладнання: дообладнана система управління (встановлюється нова панель управління з рідкокристалічними моніторами виробництва київського ВАТ НТК «Електронприлад»), встановлена станція супутникової GPS-навігації СН-4312У, аварійний радіомаяк ARTEX C406-1НМ, сигналізатор обмерзання СО-121ВМ і прилад реєстрації польотних даних БУР-4-1-07-02.

Згідно з даними виробника, модернізація дозволяє продовжити льотний ресурс вертольота на 8 – 16 років.

 

Поделиться публикацией