В РФ З’ЯВИЛИСЯ ЧЕРГОВІ ОПТИМІСТИЧНІ РОЗМОВИ ПРО НОВИЙ ЛІТАК СУ-57, ЯКИЙ МИНУЛОГО РОКУ ПРАКТИЧНО ПОХОВАЛИ — ДЕТАЛІ ПРОЄКТУ

Російська армія отримає до 2027 року понад 70 багатофункціональних винищувачів п’ятого покоління Су-57. Кілька з них надійдуть уже в нинішньому році.

 

Про це повідомив ТАСС з посиланням на заяв РОСТЕХ.

У Держкорпорації відгукнулися на статтю у виданні National Interest, в якій засумнівалися в можливості поставити на озброєння Су-57 до 2027 року. У РОСТЕХ додали, що новітні винищувачі не дають спокою НАТО. Су-57 і Checkmate регулярно стають мішенню інформаційних вкидань. Публікуються недостовірні факти, які не мають нічого спільного з реальністю.

 

Російськи чиновники запевняють, що Су-57 виробляють і їх вже отримують у військових підрозділах. Перший же літак надійшов в ВКС Росії в минулому році. В 2024-му армія отримає 22 винищувачі, до 2028 року їх число доведуть до 76.

 

Згідно з заявами в РФ, Су-57 — багатофункціональний винищувач п’ятого покоління. Призначений для знищення всіх видів повітряних, надводних і наземних об’єктів. Має крейсерську надзвукову швидкість, на ньому стоїть новітній комплекс бортового обладнання.

 

 

Варто згадати, що рік тому розмови про Су-57 мали інший контекст.

Об’єднана авіабудівна компанія винна банкам близько 530 мільярдів рублів, повідомив в інтерв’ю РБК 1 вересня 2020 року індустріальний директор авіакластера «Ростех» Анатолій Сердюков.

 

Така сума заборгованості виникла через виконання «державних завдань» у минулому, коли ОАК кредитувалася на «дуже невигідних умовах».

 

Згідно з Сердюковим, держава «погодилася погасити борг у 250 мільярдів рублів, а ще 150 мільярдів будуть реструктуризовані».

 

Раніше глава «Ростех» Сергій Чемезов і віце-прем’єр Юрій Борисов оцінювали заборгованість ОАК перед банками у 350 мільярдів рублів. До Об’єднаної авіабудівної корпорації входять підприємства, які розробляють МС-21, Sukhoi Superjet 100, Су-57, МіГ-35, Іл-112В, важкий безпілотник «Охотник» і багато інших. Усі ці проєкти на межі краху, про що вже багато разів повідомляли ЗМІ у 2020 році.

 

Поки що в РФ шукають шляхи виходу авіапрому із глибокої кризи. Зокремв, глава авіаційного кластеру держкорпорації «Ростех» Анатолій Сердюков підтвердив, що новий російський винищувач п’ятого покоління Су-57 віднині буде створюватися спільно компаніями «Сухий» і «МіГ», отримавши подвійне позначення.

Держконтракт на поставку 76 літаків для оснащення трьох авіаційних полків Повітряно-космічних сил укладено, але перспектив його виконання немає.

Як немає перспектив винищувача Су-57 і на зовнішньому ринку.

«До тих пір, поки ми не поставимо досить машин у власну армію, навряд чи буде помітний попит на зовнішньому ринку. Це завжди взаємопов’язані речі», — сказав глава авіаційного кластеру держкорпорації «Ростех» Анатолій Сердюков.

 

 

Перший політ літак здійснив ще 29 січня 2010 року.

Терміни серійних поставок літака в російські війська неодноразово змінювались: вони були заплановані на 2015 рік, потім – на 2016, пізніше — вже на 2017 рік, та на 2018 рік.

У грудні 2019 року в Росії у Хабаровському краї розбився винищувач Су-57, який називали  «першим серійним». За попередньою причиною, аварія сталась через відмову системи керування літака.

 

Перший серійний Су-57 був зрештою переданий Міністерству оборони аж у січні 2021 року.

При цьому гендиректор Об’єднаної авіабудівної корпорації Юрій Слюсар заявив, що вихід на стабільні темпи серійного випуску винищувачів п’ятого покоління Су-57 — один з основних пріоритетів на 2021 рік.

 

Поделиться публикацией