Після окупації Криму Україна залишилася фактично без флоту. Завод «Кузня на Рибальському» від початку російської агресії передав у ЗСУ вже вісім катерів.
Про це повідомляє Цензор.НЕТ із посиланням на 5 канал.
Голова правління ПАТ «Завод» Кузня на Рибальському «Валерій Шандра згадує події 2014 року.
«Ніхто із закордонних виробників, особливо військової продукції, не хотів співпрацювати з Україною. Нам продавали тільки радіостанції, батарейки, ліхтарики, далекоміри, щось таке нелетальне, що ніякого значення для обороноздатності країни не мало. Ми розробили бойові модулі на базі існуючого на той час в Україні військового озброєння. Це ЗТМ, кулемети, гранатомети, і таким чином зробили катер на тих комплектуючих, які мали доступ в будь– який час і ні від кого не залежали», – згадує Шандра.
Він говорить, що сьогодні на параді в Одесі були представлені й катери «Кузні на Рибальському».
«Наше підприємство будувало і будує кораблі для ВМС України. Ми збудували корвети «Луцьк» і «Тернопіль». Побудували на замовлення Міністерства оборони 8 катерів, і вони вже в експлуатації. Два в Бердянську на Азові. І шість на Чорному морі – з 2016 року», – говорить заступник генерального директора – головний конструктор Сергій Білозубенко.
«Два катери «кентаври» перебувають в Одесі на завершенні заводських ходових випробувань. Ще один середній розвідувальний корабель — на етапі завершення заводських ходових випробувань, і я думаю, найближчі місяць– два ми його передамо до складу ВМС України», – зазначає Білозубенко.
Він також повідомив, що підприємство розробляло не тільки проекти суден, а й бойові модулі.
«Ми самі спроєктували, побудували і випробували бойові модулі. Це важкі бойові модулі, а також полегшені бойові модулі, які стоять на «кентаврах». Також ми спроєктували систему реактивного залпового вогню на базі гелікоптерних блоків. Кількість ракет на одному «кентаврі» складає 40 одиниць», – зазначає головний конструктор «Кузні на Рибальському».
Він розповів, що після відмови німецьких постачальників підприємство самотужки розробило, приміром, систему постановки пасивних перешкод.
«Ми в короткий час спроєктували і зробили таку систему самі. Спроєктували систему постановки димової завіси, спроєктували димові ракети. Це все випробували, і зараз воно перебуває на озброєнні ЗСУ», – говорить Білозубенко.
«Наші кораблі мають дуже високу якість, їх вартість значно нижча ніж їхні закордонні аналогів. Хочу запевнити наших моряків, що ми будуємо кораблі і будемо будувати, і ВМС будуть регулярно отримувати нашу продукцію», – зазначає в.о. гендиректора Валентин Каширський.
«Ми – єдине підприємство, яке за час Незалежності України збудувало більше сотні кораблів та суден, в тому числі танкери, суховантажі, дослідницькі судна та інші. Щодо порівняння з аналогічними закордонним катерами наші мають більшу місткість десанту. Нашу більш захищені, і вони мають кращу броню, яка дуже добре захищає екіпаж від різних уражень. Вони відповідають всім тим вимогам, яким і мають відповідати. При цьому їхня вартість у 2– 3 рази нижча ніж закордонні аналоги», – наголошує Каширський.
«Багато хто забуває, але цей самий проект «кентавр», який ми будували, ми спроектували за власні кошти. І ще багато чого ми робили за власні кошти, тому що ми розуміли ситуацію фінансову, яка була в Україні на той час. І все це робили тільки заради того, щоб Україна вистояла в цій боротьбі», – резюмує Сергій Білозубенко.