Вирішити проблему будівництва національного корвету можна шляхом створення державно-приватного консорціуму, що буде користуватися основними фондами єдиного державного суднобудівного заводу – ДП «Миколаївський суднобудівний завод», разом з тим організує ефективний менеджмент та вчасне і якісне виконання програми будівництва корветів як для України, так і для інших країн.
Такі переконання в інтерв’ю інформаційному агентству «Оборонно-промисловий кур’єр» висловила директорка Науково-виробничої корпорації «Клівер» Оксана Врублєвська.
Вона додала, що до кооперації розробників та виробників цього проєкту залучено близько 120 вітчизняних підприємств та 14 – іноземних. Крім того, приватний партнер може знайти ресурси недержавного походження під державні гарантії.
О.Врублєвська зазначила, що внаслідок паралічу менеджменту на державних підприємствах суднобудування, заводи-виробники конкурентної продукції з надзвичайно високою доданою вартістю дійшли до стану банкрутства.
Припинення у 2014 році будівництва національного корвету викликало певний резонанс в суспільстві, зазначила представниця галузі.
О.Врублєвська щодо переваг національної програми будівництва корвету зазначила наступне:
«Одним із важливих аргументів на користь будівництва корвету є забезпечення подальшої уніфікації корабельних платформ, озброєння і систем. Так, в рамках створення корвету розробляється 29 нових вітчизняних зразків комплектуючого обладнання. Вони повинні стати основою для модернізації фрегата «Гетьман Сагайдачний» та створення нових платформ і проектів, у тому числі ракетних катерів, протикорабельного ракетного комплексу «Нептун» у корабельному варіанті тощо.»
«Між іншим, корвет повинен стати основою бойового ядра флоту, а його ударні можливості – стримуючим агресора фактором. «Стратегія Військово-морських сил Збройних сил України 2035» передбачає на другому етапі (протягом 2025-2030 рр.) – відновлення та розвиток спроможності до захисту національних інтересів України на морі в межах виключно (морської) економічної зони України до 200 морських миль від узбережжя. За тактико-технічними характеристиками, морехідністю та автономністю виконання цих завдань можна забезпечити кораблями класу «корвет». В разі якщо перший корвет не буде збудовано протягом першого етапу, тобто до 2025 року, виконання завдань другого етапу стає автоматично неможливим». – Скалала Врублєвська.
Повністю інтерв’ю Оксани Врублєвської інформаційному агентству «Оборонно-промисловий кур’єр» можна буде прочитати у наступних випусках