Держпідприємство «Антонов» в 2021 році має намір вийти на фінальну стадію, з точки зору випробувань і сертифікації, створення нової конфігурації середнього транспортного літака АН-178 — без російських комплектуючих, повідомив президент ДП Олександр Лось в інтерв’ю «Економічній правді» 14 вересня.
«З 1 січня 2023, паралельно напрацьовуючи фінансову складову, ринки, і обробивши держзамовлення від українських компаній, ми повинні виходити на темп 12 літаків АН-178 на рік», — сказав він.
«Це те, як ми бачимо з потенційного маркетингового аналізу, що потрібно державним органам України і відповідає тим намірам, про які ми чуємо від наших потенційних замовників», — додав президент ДП.
Лось пояснив, що через залежність від російських комплектуючих, яка історично існувала, Ан-178 — єдине найближче підготовлене серійне виробництво на сьогодні. «Слідом за ним послідує пасажирський Ан-158, оскільки вони споріднені з обладнання. Також ми приступаємо до роботи над літаком, який має робочу назву Ан-188», — зазначив президент «Антонова».
За його словами, зараз у цехах серійного виробництва «Антонов» на різних стадіях готовності перебувають три літаки Ан-148 і 10 Ан-158.
Президент ДП повідомив, що наразі робота «Антонова» ускладнена коронавірусом, однак намічені плани виконуються. «Тільки я намагався підвищувати чисельність співробітників, що працюють на робочих місцях, відразу зростала кількість хворих», — розповів Лось, додавши, що коронавірусом перехворів головний інженер підприємства.
ДП «Антонов» у 2019 році скоротило чистий прибуток в 3,5 раза — до 447,98 млн грн, виручка впала на 33,1% — до 5 млрд 998,66 млн грн.
У першому півріччі цього року виручка ДП збільшилася на 7,3% — до 3 млрд 524,09 млн грн, а чистий прибуток скоротився на 8,1% — до 340,06 млн грн.
За словами Лося, близько 80% доходів держпідприємство отримує від «Авіаліній «Антонова», з парку якого вантажні перевезення здійснюють сім літаків Ан-124-100 і його модифікацій (вантажопідйомність 150 тонн), Ан-225 (250 тонн) і Ан-22А (60 тонн).