Проект державної науково-технічної програми розвитку авіапромисловості до 2030 року збалансований, реалістичний і націлений на збереження лідерських позицій авіаційного двигунобудування України в світі, вважає директор держпідприємства (ДП) «Івченко-Прогрес» Ігор Кравченко.
«З урахуванням економічного стану нашої держави, програма мінімізована за витратами, але націлена на розвиток високих технологій та авіаційної промисловості», — сказав Кравченко в коментарі агентству «Інтерфакс-Україна».
Він нагадав, що термін дії попередньої аналогічної держпрограми закінчився в 2009 році, і жодне наступний уряд так програму розвитку авіації і не прийняло.
«За найближчі два роки у галузі авіаційного двигунобудутання ДП» Івченко-Прогрес «планує сертифікувати двигун Д-436-148ФМ для літака Ан-178, а також для розвитку лінійки літаків подальшого поліпшення Ан-148 і Ан-158. Гадаю, що пункти цієї Програми будуть успішно виконані, оскільки над двигуном працюємо вже давно, і літак Ан-178 вже з досвідченими двигунами літає. Нам потрібно завершити роботи по цьому двигуну і виконати його сертифікацію «, — сказав директор ДП» Івченко-Прогрес «.
За його словами, в рамках Програми-2030 може бути розроблений новий двигун, який, можливо, буде запроваджено через 6-8 років — це абсолютно новий двигун АІ-28, який прийде на заміну двигуна 148-ФМ.
«В останні роки ми впроваджували нові розробки тільки за рахунок власних коштів, яких явно не вистачало. Також буде створено новий вертолітний двигун більшої потужності», — уточнив Кравченко.
Директор ДП «Івченко-Прогрес» вважає, що прийняття програми сприятиме розвитку і вертолітного бізнесу. «Якщо вертоліт, який модернізує і робить» Мотор Січ «, коштує близько EUR5 млн, то новий вертоліт, який Україна купує, це EUR25 млн — у громадянській модифікації, а у військовій — EUR35 млн! Різниця в 5-7 разів!» — підкреслив Кравченко.
Він додав, що вертольоти в даний час займають в обсязі виробництва «Мотор Січ» більше 20%. «Реалізовано близько 100 вертольотів, хоча ними на підприємстві стали займатися з нуля, у них є покупці», — зазначив директор «Івченко-Прогрес».
Директор нагадав, «Мотор Січ» — це 18 тис. Робочих місць безпосередньо на підприємстві і десятки тисяч місць у суміжників, таких як «Івченко-Прогрес», ФЕД, «Комунар».
Кравченко підкреслив, що оскільки програма опрацьована усіма основними виконавцями, то на сьогоднішній день ніяких змін документ не вимагає. «Потрібно швидше цю програму прийняти, щоб авіаційна галузь розвивалася. Якщо буде такий сигнал держави, то молоді спеціалісти будуть в більшій кількості надходити на авіаційні спеціальності. Потрібно показати всьому світу, що Україна має намір зберегти авіаційну галузь. Цей сигнал буде позитивно сприйнятий і на зовнішніх ринках, так як Україна торгує з більш ста країнами світу, покращиться інвестиційний клімат в авіаційній галузі «, — сказав він.
На його думку, тільки високі технології зможуть забезпечити Україні високе благополуччя. Директор «Івченко-Прогрес» навів приклад, що кілограм авіаційного двигуна коштує близько $ 4 тис., А кілограм пшениці — $ 0,2. «Найбільш успішні країни вкладають мільярди доларів саме в розвиток високих технологій. І наша держава теж повернулося не словами, а ділом до реалізації розвитку високих технологій», — підсумував Кравченко.
ДП «Івченко-Прогрес» — відомий в світі розробник газотурбінних двигунів авіаційного і промислового застосування тягою до 40 тон. З 2011 року за рішенням уряду України входить до держконцерну «Укроборонпром».