МОУ ОГОЛОСИЛО ВІДКРИТИЙ КОНКУРС З РОЗРОБКИ ЄДИНОГО АРМІЙСЬКОГО ПОЗАШЛЯХОВИКА ДЛЯ ВСІХ ЗСУ

Міністерство оборони України вже оголосило загальний відкритий конкурс з розробки єдиного армійського позашляховика для всіх Збройних Сил України. Проведення такого відбору, який є традиційним у країнах НАТО, стане першим в історії українського війська. Але тактико-технічне завдання на «Сайгак» — таку назву цьому проєкту дали у Міноборони — ще очікує на затвердження.

Про це 17 травня ц.р. повідомив Defense Express з посиланням на представників Міноборони України.

На початку 2021 року Міноборони України оголосило про дослідно-конструкторську роботу з розробки армійського позашляховика, відповідно до реальних потреб війська. Простою мовою, українського «джипу» на заміну «уазику». Розроблений за цим проєктом зразок має замінити морально застарілі УАЗи та все різноманіття «строкатих» автівок у цій категорії.

«За певний час всі бажаючи мають виготовити дослідні зразки. Ці машини будуть направлені одразу на випробування, де будуть виконувати однакові тести та завдання на рівних для всіх умовах. Переможець цього конкурсу отримає право постачання свого виробу до Збройних Сил України», — повідомили Defense Express представники Міноборони України.

Необхідність такого кроку у оборонному відомстві пояснюють цілком логічно:

«Як відомо, більшість автопарку ЗС України у цьому сегменті складають технічно і морально застарілі автомобілі УАЗ-469, УАЗ-3151 та їх модифікації з граничними термінами експлуатації і витратою ресурсу понад 90%.

Вони обладнані слабопотужними карбюраторними бензиновими силовими установками з підвищеною витратою паливо-мастильних матеріалів, мають обмежений ресурс до капітального ремонту.

Крім того, випуск вищезазначених автомобілів здійснювався на підприємствах Російської Федерації. Тому для забезпечення мобільності військових формувань Збройних Сил України виникла необхідність кардинального оновлення парку військової автомобільної техніки зразками нового покоління з показниками ТТХ, що відповідають сучасним вимогам».

Проте яким вимогам має відповідати новий позашляховик?

Defense Express насьогодні зміг дізнатися, що тактико-технічне завдання за ДКР «Сайгак» ще перебуває на стадії затвердження.

Проте відомо, що «легковий автомобіль підвищеної прохідності має бути придатний для забезпечення службової діяльності посадових осіб командного складу; перевезення особового складу та військових вантажів; буксирування причепів; створення спеціалізованих та спеціальних машин.

Легковий автомобіль підвищеної прохідності повинен виконувати функції за призначенням цілодобово в зонах помірного клімату у будь-яку пору року при експлуатації у гірській, лісовий та степовій місцевостях, по всіх видах доріг і бездоріжжю.

Основними перевагами легкового автомобіля підвищеної прохідності «Сайгак» має стати те, що у порівнянні з УАЗ-3151 він повинен мати «кращі тактико-технічні характеристики: використання шасі з сучасною дизельною силовою установкою, впровадження сучасного повного приводу, використання сучасних захищених колісних рушіїв, збільшений ресурс до капітального ремонту, значніші гарантійні зобов’язання».

Що ж до інших потрібних характеристик для «Сайгака», то вони представлені у таблиці.

 

Підприємства-виробники визначаться за результатом порівняльних державних випробувань дослідних зразків виробу.

Наразі відомо, що про участь у проєкті заявили шість компаній. При цьому подати заявку могли лише українські підприємства. Що, втім, не означає, що згодом до цього проєкту не долучаться і закордонні постачальники. Тож цілком ймовірно, що вже найближчим часом навколо проєкту «Сайгак» розпочнуються великі перегони…

Поделиться публикацией