73 роки тому, у 1947-му році, вперше здійнявся у небо «первісток» АНТК імені Олега Антонова Ан-2, який і досі успішно працює на благо нашої держави.
Про це 31 серпня ц.р. повідомив портал Арміяinform.
На Київському заводі № 473 в 1950 році розгорнули його серійне виробництво, після чого Ан-2 отримав прізвисько «кукурудзник». Літак був надзвичайно простим у керуванні та міг виконувати маневри на низьких швидкостях, що для інших літаків були вкрай небезпечними.
«Кукурудзник» експортувався до 26-ти країн світу. І 1957 року цю модель почали будувати в Китаї, а з 1960-го в Польщі. Літак випускається понад 70 років, він став наймасовішим одномоторним біпланом у світі. Усього з воріт авіабудівних підприємств вийшло 18 000 одиниць цих безвідмовних трударів. Деякі екземпляри експлуатувалися понад 40 років поспіль.
А через 30 років, у цей же день, 31 серпня 1977 року, з аеродрому Київського авіазаводу в Святошині вперше в повітря здійнявся антонівський військово-транспортний Ан-72. Згідно із технічним завданням кияни спроєктували фронтовий транспортний літак короткого злету та приземлення з можливістю повітряного десантування вантажів та особового складу.
Широкій публіці літак продемонстрували в 1979 році на авіасалоні в Ле Бурже. Серійне виробництво літака тривало до 2002 року. Усього було побудовано 123 літаки. Ці машини експлуатуються в різних кліматичних умовах: Арктиці, високогір’ї, засушливих районах, тропіках. Ан-72 у своєму активі має також світові рекорди для повітряних суден свого класу: максимальну висоту польоту 13410 м та швидкість 681 км/год протягом рейсу дальністю у 2000 км.
Льотчики високо цінять простоту та легкість його керування, здатність злітати по коротких смугах, високі експлуатаційні якості й надійність.