УКРАЇНА І САУДІВСЬКА АРАВІЯ ЗАВЕРШУЮТЬ ВІДПРАЦЮВАННЯ УМОВ КООПЕРАЦІЇ ЩОДО СЕРІЙНОГО ВИРОБНИЦТВА АН-132

Україна та Саудівська Аравія завершують відпрацювання умов кооперації щодо серійного виробництва багатоцільових Ан-132 розробки ДП “Антонов” (Київ) вантажопідйомністю 9,2 тонн на потужностях в Таїфі. Про це повідомив Військовий навігатор України 5 липня ц.р з посиланням на «Інтерфакс-Україна».

В повідомленні йдеться про те, що уже в липні сторони мають отримати техніко-економічне обґрунтування (ТЕО) проекту серійного виробництва, підготовлене іспанською інжиніринговою компанією на замовлення саудівської TAQNIA Aeronautics.

 

“З метою оцінки комерційних перспектив проекту серійного виробництва Ан-132 на потужностях у Таїфі наш саудівський партнер у проекті – TAQNIA Aeronautics – замовила підготовку ТЕО проекту одній із відомих на ринку європейських інжинірингових компаній. За даними саудівської сторони, на сьогодні ступінь готовності ТЕО проекту, розробленого іспанським субпідрядником, оцінюється в 80-85%, завершення цих робіт очікується в липні”, – уточнили в прес-службі.

Як зазначив співрозмовник агентства, згідно з ТЕО, складання багатоцільових Ан-132 на потужностях у Таїфі забезпечуватиметься у рамках широкої міжнародної кооперації за участю авіапрому України та відомих світових виробників.

“Нарощування локалізації складального виробництва в Саудівській Аравії забезпечуватиметься поетапно: на початковому етапі частка саудівської сторони в кооперації не перевищить 10%. Наявна в Саудівській Аравії технічна база дає змогу саудівцям виробляти гідравліку, каркасні деталі, елементи з композиційних матеріалів для Ан-132. Українська сторона планує взяти на себе одну з найскладніших частин кооперації – виготовлення крила літака. Частка української сторони в обсязі робіт зі складання літака на першому етапі, як передбачається, становитиме близько 90%. У подальшому це співвідношення кооперації щодо складання літака має трансформуватися: частка саудівців – 80%, частка української сторони – 20%”, – уточнив він.

Як зазначили в ДП «Антонов», крім того, ТЕО проекту також передбачає створення сучасного складального виробництва Ан-132 на потужностях у Києві для виготовлення установної партії нових літаків. “Її обсяг буде визначений за результатами ТЕО. Водночас ДП “Антонов” як розробник Ан-132 отримуватиме роялті за кожну продану машину”, – уточнили в прес-службі.

За словами офіційного представника ДП “Антонов”, передбачуваний розподіл кооперації за проектом уже закріплений попередніми домовленостями сторін. “Після підготовки ТЕО планується розпочати переговорний процес із TAQNIA Aeronautics щодо відпрацювання умов та підписання контракту щодо проекту серійного виробництва Ан-132”, – повідомив він.

“Попередня вартість проекту стане відома після завершення відпрацювання всіх аспектів масштабної міжнародної коопераційної програми співпраці”, – резюмували в прес-службі.

Згідно з даними, озвученими ДП “Антонов” за підсумками візиту делегації підприємства до Королівства Саудівська Аравія (КСА) у березні 2018 року, запуск серійного виробництва багатоцільових Ан-132 на потужностях у Таїфі намічений на 2021 рік. Проект має стати частиною програми науково-технічного розвитку Таїфа. Створення серійного виробництва Ан-132 намічене у рамках технопарку, який буде побудований у Таїфі в кооперації з Науково-технологічним центром ім. Короля Абдулазіза – одного з ключових партнерів за програмою Ан-132. До складу технопарку, зокрема, увійдуть авіазавод з аеродромом, підприємство з виготовлення сонячних панелей, сонячна електростанція.

Багатоцільовий Ан-132 вантажопідйомністю 9,2 тонн – модифікація легкого транспортного Ан-32 – має замінити на ринку Ан-32 та Ан-26.

Програму Ан-132 реалізує ДП “Антонов” у рамках укладеної у квітні 2015 року угоди в кооперації з саудівськими King Abdulaziz City for Science and Technology (KACST) і Taqnia Aeronautics Co. Літак будується у рамках міжнародної кооперації за участю провідних західних виробників: канадських Pratt & Whitney Canada та CMC Electronics, американської Honeywell, французької Liebherr, британської Dowty Propellers.

Складання демонстраційного зразка Ан-132 на потужностях ДП “Антонов” завершено в грудні 2016 року. У березні 2017 року літак піднято в повітря, в листопаді минулого року в Саудівській Аравії відбувся показ літака-демонстратора потенційним саудівським замовникам.

Під час Le Bourget-2015 саудівська Taqnia, ДП “Антонов”, УкрНДІАТ, “Альтіс Холдинг” (усі Україна) та Broetje-Automation (Німеччина) підписали протокол про наміри щодо проектування і спорудження авіаційного заводу в Саудівській Аравії. У рамках міжнародної оборонної IDEF-2017 у Стамбулі (Туреччина) в травні “Укроборонпром”, саудівська Taqnia Aeronautics і турецька Havelsan закріпили підписанням меморандуму плани співпраці щодо створення на базі Ан-132 модифікації для несення морської патрульної служби. За підсумками переговорів під час міжнародної Dubai Airshow-2017 у листопаді в Дубаї (ОАЕ) сторони досягли домовленості про перехід до нового етапу співпраці та початок формування програми кооперації серійного виробництва літака.

За попередніми оцінками, внутрішня потреба саудівського замовника і його силових структур у багатоцільовому Ан-132 та його модифікаціях оцінюється у близько 80 машин. Потреба ринку в новому Ан-132 на період до 2025 року – понад 200 машин. Літак також може бути затребуваний замовниками близькосхідного регіону.

Поделиться публикацией