СУМНІВНА ДОЛЯ ПАТ «МОТОР СІЧ»

Фахівці прогнозують високу вірогідність зупинення ПАТ «Мотор Січ» після вступу у права «інвесторів» з Xinwei Group та  DCH

Наприкінці жовтня 2020 року офшорна фірма Skyrizon Aircraft Holdings Limited (офіційно контролюється громадянином КНР паном Ван Цзінем) та DCH (офіційно контролюється українським бізнесменом паном Олександром Ярославським) подали чергову спільну заяву в Антимонопольний комітет України для отримання дозволу на концентрацію акцій ПАТ «Мотор січ»  з метою передачі їх під контроль Xinwei Group, котування акцій якої, призупинено на Шанхайський  фондовій біржі.

Через декілька днів, 31 жовтня поточного року, компанія Xinwei Group (також контролюється паном Ван Цзінь) опублікувала фінансовий звіт за три квартали 2020 року. В зазначеному звіті вказується, що з січня по вересень 2020 року чисті збитки компанії склали  — 1,206 млрд. юанів (- 180 млн. дол. США) за цей же період її активи  становили — 12,55 млрд. юанів ( — 1,88 млрд. дол. США).

Згідно з інформацією опублікованою у фінансовому звіті ,  Xinwei Group очікує, що результати діяльності компанії  за період з 1 січня по 31 грудня 2020 року будуть негативними, тобто компанія Xinwei Group  закінчіть фінансовий рік зі збитками, як це було і в попередні три роки. Та зі значною заборгованістю, яка вже навіть сьогодні на порядок більша за активи  «Xinwei Group»   та іі дочірніх компаній.

Пояснюючи  причини збитків компанія  Xinwei Group  вказує , що :

— для компанії призупинена можливість отримати нові кредитні ресурси та фінансувати закордонний бізнес;

— одна з ключових дочірніх компаній Xinwei Group,  а саме  компанія Chongqing Xinwei вступила в процедуру банкрутства та ліквідації і була виключена з консолідованої звітності;

— виконання Xinwei Group  великомасштабних гарантійних зобов’язань за отримані кредитні  ресурси та необхідність їх обслуговування в звітний період призвели до збитків.

Однак фінансовій звіт не згадує той, факт що за рішенням судів Китаю всі матеріальні активи та корпоративні права Xinwei Group, її дочірніх компаній та контролюючого акціонера Ван Цзіня, на сьогодні заарештовані з метою забезпечення боргових зобов’язань. При чому з 28 серпня 2020 року,  контролюючий акціонер компанії Ван Цзінь як фізична особа внесений судом Китаю у список «осіб із сумнівною репутаціє»  (List of dishonest persons), що обмежує його можливості на отримання кредитів. Рішенням китайських судів йому накладені обмеження на фінансові витрати та прав  на пересування .

Відомо, що ще  з травня  2020 року торгівля акціями компанії Xinwei Group на Шанхайський біржі, відповідно до Правил, була призупинена із-за: не отримання підтвердження фінансово звіту сертифікованою аудиторською компанією та у зв’язку зі збитками, які компанія мала на протязі трьох останніх років. Відповідно Правил торгів, в разі закінчення 2020 року зі збитками та неможливістю розрахуватися за боргами  Xinwei Group  буде остаточно знята з торгів на біржі. А за умов негативного фінансового звіту за 2020 рік (який прогнозує сама компанія) і зняття з торгів на біржі, є висока вірогідність відкриття процедури банкрутства та ліквідації Xinwei Group та її дочірніх компаній, активи яких на той час будуть входити в консолідований фінансовий звіт.

На відміну від так званого «інвестора» ПАТ «Мотор Січ»  відповідно до фінансового звіту, розкритого ПАТ «Мотор Січ» в системі розкриття інформації Національній комісії з цінних паперів та фондовому ринку, чистий дохід українського підприємства за період січень — вересень 2020 року склав 930 млн. грн. (32,7 млн.дол США.) .

Таким чином в разі отримання дозволу Антимонопольного комітету України на концентрацію акцій ПАТ «Мотр Січ» компанією Xinwei Group та  DCH — доходів і активів ПАТ «Мотор Січ» навіть не вистачить на покриття збитків збанкрутілої компанії Xinwei Group.

Тому більш чим ймовірно, що вразі взяття ними контролю над управлінням ПАТ «Мотор Січ», українське підприємство буде очікувати аналогічна доля, що спіткала Запорізький алюмінієвий комбінат. Який, як відомо, після «інвестицій» російського олігарха  Олега Дерипаски (бізнес партнер О.Ярославського) був зупинений.

Олег Дерипаска та Олександр Ярославський

У зв’язку з цим незрозуміла позиція численних «експертів» та деяких політиків, які в засобах масової інформації розповсюджують фейки про незацікавленість нинішнього керівництва «Мотор Січ» у розвитку підприємства. Та про те, що діяльність заводу є збитковою, і що підприємство можуть врятувати лише «інвестори»: Xinwei Group та DCH. Останні, як переконують численні фотодокументи та публікації, на додаток до всіх своїх репутаційніх та фінансових нюансів, ще й з високою вірогідністю співпрацюють з країною — агресором – Російською Федерацією.

Постає риторичне питання — чи принесуть такі «інвестори» користь для України? Чи зацікавлені вони у збереженні та розвитку високотехнологічного підприємства, розширенні його  ринків збуту?

Чому державні мужі не вживають заходів направлених на збереження та розвиток одного з найтехнологічних підприємств в Україні, а своєю бездіяльністю та легковажними заявами із перекладанням відповідальності один на одного наносять шкоду державі та її взаємовідносинам із партнерами.

Іван Красневський,

для ІА «ОПК»

Поделиться публикацией