Українське державне підприємство «ВО Південний машинобудівний завод ім.Макарова» готується почати серію пробних випробувань критично важливих частин потужного ракетного двигуна, призначеного для індійської важкої ракети-носія нового покоління. Цей двигун, хоча і повністю виготовлений в Індії, був розроблений в Україні під позначенням РД-810.
Про це 24 січня повідомив Національний промисловий портал.
Роботи з індійською організацією ISRO (тематика двигунів). Контракт 2017 року на проведення до 2019 року включно вогневих випробувань індійських рідинних ракетних двигунів на дослідно-експериментальній базі Південмашу, – йдеться в повідомленні прес-служби “Південмаш”.
У 2005 році Україна погодилася надати Індії розробки по темі РД-810, а 20 листопада 2006 року Індійська організація космічних досліджень (ISRO) уклала з КБ «Південне» контракт на проект під кодовою назвою Jasmine. В рамках цього проекту в Індії на базі РД-810 був розроблений ракетний двигун SCE-200 (SCE – semi-cryogenic engine – «напівкріогенний двигун») на паливній парі «рідкий кисень/гас». Цифра 200 позначає його тягу – 200 тонн.
ISRO планує встановити двигун SCE-200 на модифікованому центральному ступіні ракети GSLV Mark 3, замінивши стару двигунну установку. Це збільшило б масу корисного навантаження, що виводиться ракетою на геостаціонарну орбіту, з 4 до 6 тонн. Згодом чотири аналогічних двигуни, встановлені на ракеті нового покоління, могли б доставити на ту ж орбіту до 10 тонн, причому без застосування прискорювачів.
Крім допомоги в розробці двигуна, КБ «Південне» також консультує ISRO в розробці перспективної ракети-носія.
Станом на 2014 рік, КБ «Південне» підготувало повний комплект проектної документації, необхідної для виробництва та випробувань двигуна. Згідно з джерелами в галузі, Індія згодом перевидала креслення двигуна відповідно до своїх власних стандартів і, можливо, внесла деякі зміни.
Тим часом КБ «Південне» вирішило припинити подальший розвиток двигуна РД-810 всередині України, зосередившись натомість на розробці більш потужного РД-815, який потенційно може мати перспективи на ринку США.