Попри запевнення попереднього керівника «Укрборонпрому» Айвараса Абромавичуса держконцерну Укроборонпром не вдалося вийти на 1,3 запланованих мільярди доларів у продажу зброї – із відповідним його зростанням на 30%.
Українським спецекспортерам вдалось отримати за 2020 рік лише 500 млн доларів, вказує lb.ua із посиланням на офіційні дані держконцерну.
«Щоправда, невідомо, чи включений у цю суму експорт підприємств, які мають можливість здійснювати його без спецекспортерів. Наприклад, ЗМКБ «Прогрес» постачає двигуни для турецьких безпілотників самостійно, а ДП «Антонов» заробляє на вантажних авіаційних перевезеннях в інтересах НАТО не менш 150 млн доларів» — зазначає видання.
Раніше, коментуючи в інтерв’ю інформаційному агентству «Оборонно-промисловий кур’єр», заступник генерального директора держконцерну «Укроборонпром» з маркетингу та збуту Михайло Морозов зазначав, що в 2019 році держконцерн отримав від торгівлі зброєю менше ніж 700 млн доларів (в таблицю офіційних даних за 2019 рік вписана цифра 908 млн доларів – в цю суму були включені й комерційні авіаційні перевезення державного підприємства «Антонов» – вони становлять майже 200 млн доларів).
«Насправді, в умовах коронакризи та першочергового завдання забезпечити зброєю ЗСУ, таке падіння експорту майже на 30% було прогнозованим. Демонструвати позитивну динаміку вдавалося лише підприємствам, які легко забезпечували виконання державного оборонного замовлення. Це такі традиційно потужні гравці як ДержККБ «Луч» (експорт ПТРК), КП «НВК «Іскра» (експорт РЛС), НПКГ «Зоря»-«Машпроект» (експорт газотурбінних установок для військових кораблів) та кілька інших».
Що ж до завдань на 2021 рік, то новий очільник Укрборонпрому Юрій Гусєв зазначив наступне: «Маємо збільшити ці показники за дорученням Президента України в цьому році, і почали активно діяти вже в січні поточного року. Проводимо низку переговорів із нашими партнерами, представники спецекспортерів відвідують інші країни, просуваючи продукцію підприємств концерну. У нас є чіткий план, розбитий за місяцями – щодо реалізації завдань, потрібних для збільшення експорту. Але знову ж таки наполягаю на тому, що головним завданням “Укроборонпрому” залишається забезпечення Збройних Сил якісними озброєннями і військовою технікою».
Ю. Гусєв зазначив, що маркетингова стратегія концерну буде більш агресивною та охоплюватиме як традиційні ринки, так і нові, в тому числі, чутливі.
Показово, що й Мінстратегпром серед п’яти пріоритетних завдань у своїй діяльності на 2021 рік також визначив суттєве збільшення надходжень до державного бюджету від експортної діяльності підприємств оборонно-промислового комплексу України. Це не дивно, тому що експорт зброї, оборонних технологій та специфічного сервісу традиційно належить не тільки до показників потужності держави на світовій арені, а й до визнаних важелів глобального впливу.