Німеччина, нарешті, зважилася виділити € 77,5 млн на € 77,5 млн з Францією на розробку нового бойового літака, повідомляється на сайті німецького телеканалу N-TV. У травні минулого року проект зайшов в глухий кут: в Берліні побоювалися, що робота над літаком затьмарить створення франко-німецького танка. В цьому випадку домінуюча роль могла дістатися французам — а разом з нею в Париж перетекло б і більше грошових коштів.
Про це 17 лютого повідомив портал «Военно-политическое обозрение».
Протягом довгих місяців Німеччина не могла залагодити розбіжності з Францією з приводу спільних проектів в сфері оборони, але тепер в суперечці двох країн стався прорив, повідомляється на сайті німецького телеканалу N-TV.
Бундестаг дав зелене світло на виділення € 77,5 млн на розробку бойового літака Eurofighter нового зразка. Тим самим Німеччина профінансує половину витрат на створення літака. Запланована модель повинна стати частиною мільярдного проекту майбутньої європейської військово-повітряної бойової системи FCAS, яка повинна об’єднати використання бойових літаків, безпілотників і супутників. Перший прототип літака по початковим планам повинен піднятися в повітря в 2026 році. Система в цілому повинна бути готова до застосування до 2040 году.N-TV: танки або літаки — Німеччина і Франція підвели риску під тривалою суперечкою
«Я рада тому, що сьогодні ми разом з депутатами в бундестазі зробили конкретний крок до FCAS — європейському бойовому літаку майбутнього», — зазначила в Twitter міністр оборони Німеччини Аннегрет Крамп-Карренбауер.
Як нагадує німецький телеканал, проект зайшов в глухий кут в минулому травні після критики з боку Німеччини. Йшлося про паралельне з FCAS розвитку сухопутної бойової системи MGCS (Main Ground Combat System): в рамках цієї програми дві країни повинні спільно розробити нову модель танка.
Як зауважив військового експерта Томаса Вігольда, суперечка між Берліном і Парижем виник у зв’язку з необхідністю врівноважити обидва проекти. У Німеччині були побоювання в тому, що створення наземної бойової системи відсунеться на задній план і FCAS буде домінувати в спільній порядку. Це важливо тому, що в розробці сухопутної системи провідну роль відіграє німецька промисловість, а в розробці повітряної системи — французька, пояснює N-TV.
Тепер німецькі депутати прийняли рішення пов’язати створення повітряної бойової системи зі створенням сухопутної. Крім того, комітет по бюджету закликав уряд Німеччини влаштувати так, щоб німецькі компанії отримали доступ до договорів, які зараз знаходяться у веденні Airbus. У травні 2019 року депутати ХДС / ХСС і СДПН вже вимагали, щоб інтереси Німеччини враховувалися в більшій мірі, ніж до цього. Якщо серед спільних проектів Парижа і Берліна буде домінувати FCAS, до Франції стане витікати більше коштів, підкреслює німецький телеканал.
З критикою виступили зелені Німеччини. Їх депутат Тобіас Лінднер заявив, що в спільному європейському проекті є сенс, однак необхідно гарантувати, що літак буде обслуговуватися в тому числі на території Німеччини і що через пару десятків років його можна буде вдосконалити. Ключові рішення потрібно прийняти з самого початку — в іншому випадку, проект призведе до не одному десятиріччю зволікань і подорожчань.
Уряд ФРН зафіксував в новому стратегічному документі курс на зміцнення німецької оборонної промисловості та підвищення безпеки. Ця галузь відіграє для Берліна стратегічну роль, тому що за останні роки виклики, що стоять перед Німеччиною, ЄС і НАТО, стали ще більш вагомими, непередбачуваними і складними, підкреслює телеканал N-TV.