НАЙБІЛЬШИЙ ПОСТАЧАЛЬНИК ПАЛИВА ДЛЯ МІНОБОРОНИ ЗІРВАВ 5 З 7 КОНТРАКТІВ

Компанії з групи «Трейд Коммодити» в 2019 році виграли на тендерах Міністерства оборони право на поставку найбільшого обсягу світлих нафтопродуктів, але при цьому порушили терміни поставки по п’яти з семи контрактів.

Про це свідчать дані системи ProZorro і урядового порталу Spending.gov.ua, передав 20 січня БізнесЦензор з посиланням на галузеве видання enkorr.

Всього в 2019 році афілійовані з «Трейд Коммодити» компанії «Торум», «Август Пром» і «Ферст Груп» підписали контракти на поставку 80,9 тис. Тонн світлих нафтопродуктів на суму 2,29 млрд грн.

У тому числі компанії зобов’язалися поставити 5,3 тис. тонн річного дизпалива, 40,97 тис. тонн арктичного, 16,58 тис. тонн авіаційного гасу і 18,04 тис. тонн бензину А-80. Це 60% від усього законтрактованого міністерством обсягу палива за підсумком минулого року.

При цьому компанії групи в повному обсязі змогли виконати тільки два з семи контрактів. За п’ять договорами початкові терміни поставки були порушені і розпочато судові розгляди.

Згідно з даними порталу Spending.gov.ua, на 17 січня 2020 року через законтрактованих 80,9 тис. тонн компанії з групи «Трейд Коммодити» поставили 57,41 тис. тонн палива або 71%. При цьому, за тими ж даними, інші постачальники в 2019 році виконали свої контракти на 100%.

Зокрема, за контрактами на 18,04 тис. тонн бензину А-80 компанія «Ферст Груп» поставила 12,41 тис. тонн (69%). В ході судового розгляду постачальник пояснив зрив термінів тим, що УКРІНФОРМ блокувала роботу його міні-НПЗ в Кам’янському з 16 червня по 23 серпня 2019 року і він не мав можливості виробляти бензин. Сам же договір був підписаний 2 липня, тобто в період, коли на міні-НПЗ вже проводилися слідчі заходи.

«Торум» не виконав два контракти на поставку арктичного дизпального від 23 січня і 7 жовтня 2019 року. Станом на 17 січня Міноборони підтвердило поставку 31, 76 тис. тонн з 40,97 тис. тонн (77,5%).

За січневим контрактом відвантаження припинилися в квітні і «Торум» зажадав через суд розірвати договір через відмову міністерства йти на підвищення контрактної ціни. За жовтневого договору, станом на 17 січня, поставлено 81% від контрактного обсягу. На початку січня постачальник через суд зажадав внести зміни в цей контракт.

Жовтневий контракт на авіагас «Торум», за даними Spending.gov.ua, виконав на 20%, поставивши 2,2 тис. З 10,83 тис. тонн і на початку 2020 року також ще звернувся до суду.

Всього в 2019 року Міністерство оборони законтрактувала 141,74 тис. тонн світлих нафтопродуктів: 35 тис. тонн річного дизпалива, 40,97 тис. тонн «арктичного» дизпалива, 40,14 тис. тонн реактивного палива, 7,08 тис. тонн бензину А-92, 18,04 тис. тонн бензину А-80 і 500 тонн бензину А-95.

Як повідомлялося, група «Трейд Коммодити» стала активним учасником державних тендерів на початку 2016 року. За результатами 2018 року на неї припадало 35% всіх поставок палива для Міноборони (в 2017 році — 60%) і 40% — для «Укрзалізниці» (у 2017 році — 50%).

В цілому в 2015-2018 роках група пов’язаних з «Трейд Коммодити» компаній отримали підрядів на поставку пально-мастильних матеріалів на 17 млрд грн.

Нагадаємо, 11 жовтня 2017 року детективи НАБУ затримали заступника міністра оборони Ігоря Павловського і директора департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів Міноборони Володимира Гулевича у справі про переплату 150 млн грн при закупівлі палива у «Трейд Коммодити». Всі чиновники були відпущені з-під варти і продовжили роботу в міністерстві.

За інформацією НАБУ, службовці міністерства вступили в змову з посадовими особами «Трейд Коммодити» і в інтересах цієї компанії влітку 2016 року. Зокрема, міновнікі при відсутності будь-яких правових підстав підписали додаткові угоди про підняття ціни закупленої для потреб армії палива, що призвело до розтрати 149 млн грн бюджетних коштів.

Слідчі НАБУ затримували одного з інвесторів «Трейд Коммодити» Володимира Трофименко. Також бізнесмен Андрій Адамовський визнавав, що фінансує «Трейд Коммодити».

Поделиться публикацией