Акціонерне товариство «Мотор Січ» переробить гелікоптер Мі-2 у морську версію на замовлення Міноборони України.
Про це 27 січня ц.р. повідомило видання Defense Express з посиланням на заступника Міністра оборони України Олександра Миронюк.
Він призначений для посилення морської авіації ВМС ЗС України, а також озброєння корветів за турецьким проєктом Ada.
Роботи відбуватимуться у декілька етапів, на першому до кінця 2021 року очікується отримання гелікоптера для базування на суходолі.
На ньому мають бути замінені всі аналогові системи на цифрові.
До 2023 року – створення вертольоту для корвета, що передбачає встановлення механізму складання лопастей, щоб він зміг розміститися у ангарі корабля. Передбачається його виконання у двох версіях – пошуково-рятувальній та протичовновій, – розказав заступник Міністра оборони України Олександр Миронюк.
Тобто на кінцевому етапі Міністерство оборони України ставить перед запорізьким підприємством завдання створення заміни для радянських гелікоптерів Ка-27.
Для Сухопутних військ ЗС України «Мотор Січ» на ТОВ «Вінницький авіаційний завод» модернізує гелікоптери Мі-2 до версії Мі-2МСБ-В.
Найголовнішим «елементом» оновленої машини, є двигуни АІ-450М, що розроблені на ДП «Івченко-Прогрес» і виготовлено на АТ «Мотор Січ». Два таких агрегати прийшли на зміну двом розробленим іще на початку 1960 років «Клімов ГТД-350».
Їх головне призначення — підтримання навичок у діючих льотчиків та підготовка курсантів льотного факультету Харківського національного університету Повітряних Сил імені Івана Кожедуба.
Одна година польоту на Мі-2МСБ-В обходиться в 4–4,5 рази дешевше, ніж на Мі-8.
Також на базі Мі-2 на АТ «Мотор Січ» розробляють цивільний гелікоптер МСБ-2 «Надія», де велика частина корпусних деталей замінена на композитні, а також нова трансмісія на основі головного редуктора ВР-442П розробки АТ «Мотор Січ».