Державні та приватні зброярі мають об‘єднати зусилля для забезпечення українського війська новітнім озброєнням, а механізми Державного оборонного замовлення мають стати більш прозорими у частині, яка безпосередньо не стосується чутливих питань забезпечення обороноздатності України.
Про це у прямому ефірі 5 каналу заявив Перший заступник Генерального директора ДК «Укроборонпром» Сергій Омельченко.
У 2018 році між державними і приватними сегментами оборонного комплексу України встановився паритет у виконанні Державного оборонного замовлення, в якому частки підприємств Концерну та приватних підприємств приблизно однакові. Це стало можливим завдяки повній зміні парадигми взаємовідносин з приватними зброярами.
«Протягом цього року керівництво державного концерну «Укроборонпром» здійснило абсолютну зміну парадигми співіснування з приватним сектором. Ми започаткували повну кооперацію. І вже зараз ми спільно виробляємо певні види озброєння», – заявив Сергій Омельченко.
Це є прямим свідченням того, що діючі зараз процедури формування ДОЗ забезпечують рівномірний розподіл між усіма оборонними підприємствами України. І, враховуючи певні процедурні складнощі, якими супроводжується участь у виконанні Державного оборонного замовлення, «Укроборонпром» допомагає приватним підприємствам заради зміцнення обороноздатності України.
«Взяти участь у державному оборонному замовленні – потребує зусиль від підприємства. Для державного концерну це більш звична процедура, і ми навіть більш підготовлені організаційно до такої роботи. Тому на певному етапі приватним підприємствам складно стартувати в державному оборонному замовленні, але зараз ми їм допомагаємо в цьому. Бо ми впевнені, що в умовах російської агресії ми маємо об’єднувати зусилля, а не сперечатися щодо окремих замовлень», – запевнив Перший заступник Генерального директора ДК «Укроборонпром».
Водночас, механізми Державного оборонного замовлення мають стати більш прозорими та конкурентними.
«Поки що ситуація складається таким чином, що більшість позицій, які відображені в ДОЗ, є таємними. Це не тільки примха державних замовників – Міноборони, Нацгвардії та інших, але і здебільшого це вимоги законодавства, яке ми отримали з часів СРСР. Це не нормально, бо це не дозволяє виробниками створити конкурентне середовище і максимально задовольнити державного замовника. Таємним має бути замовлення техніки, яка є унікальною за своїми технічними чи тактичними властивостями, якої ніде не має. Або, наприклад, той напрям оборонної роботи, який чутливий до суспільної думки. Саме такі вироби і закупівлі мають бути під грифом «секретно»… Але навіть такі секретні закупівлі, ми вважаємо, мають здійснюватися на конкурентних засадах», – підкреслив Сергій Омельченко.