ВПС ВЕЛИКОБРИТАНІЇ ТЕСТУЮТЬ МОЖЛИВОСТІ РОЮ ДРОНІВ ДЛЯ ПРОРИВУ ППО

Під час демонстрації рій з декількох дистанційно пілотованих літаків, оснащених технологією активної радіоелектронної пастки BriteCloud, розробленої італійською Leonardo, був використаний для заплутування і придушення пробних РЛС, що імітували систему ППО противника.

 

Демонстрація проводилася в рамках програми RAF «Офіс швидких технічних можливостей» (Rapid Capability Office, RCO) за оцінкою методів ведення бойових дій з використанням декількох невеликих безпілотних авіаційних систем (БАС).

 

Концепція «рою дронів» вже була визнана Міністерством оборони Великобританії як технологія майбутнього, яка може змінити правила ведення бойових дій. Інформація, отримана в ході демонстрації, послужить основою для потенційних майбутніх британських програм з придбання можливостей автономного рою дронів.

 

Демонстрація показала, як рій дронів, обладнаних BriteCloud, придушив радіолокаційні системи противника електронним шумом. Випробування слідували за швидким циклом розробки, в ході якого інженери RCO і Leonardo працювали в тісній співпраці з англійськими підприємствами Callen Lenz і Blue Bear. Останні відповідали за підготовку БАС і системи управління польотами.

 

Устаткування BriteCloud — це інтелектуальний глушник, розроблений в малому форм-факторі і упакований в невеликий контейнер розміром з бляшанку. Відповідно до джерела, BriteCloud створює настільки переконливу помилкову мету, що технології, призначені для виявлення пасток, виявляються неефективними, що дозволяє знищити набагато ширший спектр загроз. Використовуючи передову технологію на основі цифрової радіочастотної пам’яті (Digital Radio Frequency Memory, DRFM), яка забезпечує як доплеровское спотворення, так і перекриття діапазону, BriteCloud перемагає методи і системи розпізнавання за допомогою «воріт» діапазону і швидкості.

 

Спочатку розгорнутий як позабортова багаторазова активна пастка (expendable active decoy, EAD), BriteCloud використовується Королівськими ВПС з 2018 року для захисту бойових літаків від ворожих ракет з радіолокаційним наведенням. Кожна пастка (снаряд), випущені EAD, імітує радіолокаційну сигнатуру літака після того, як він запущений, в результаті чого радіолокаційні системи наведення ракет відстежують пастку, а не сам літак.

 

Британський розробник БАС фірма Blue Bear повідомила про завершення другої фази 18-місячного проекту 5GRIT. Його кульмінацією стали польоти безпілотників над орної фермою в Йоркширі (Yorkshire) і тваринницькою фермою в Камбрії (Cumbria). При цьому, управління БАС здійснювалося по протоколу 5G за сотні миль з Лондоні та Бедфорда.

 

Технологія «рою» швидко прогресує в Великобританії. У 2019 році міжурядовий департамент з інноваційних розробкок DASA (Defense and Security Accelerator) виділив 2,5 млн. фунтів стерлінгів консорціуму на чолі з Blue Bear Systems Research Ltd на розробку технології «рою дронів». Мета полягала в розгортанні розширеної автономії за допомогою машинного навчання і штучного інтелекту. В результаті передбачалося скоротити кількість необхідних операторів, час для їх навчання і когнітивне навантаження на будь-якого оператора під час активних операцій. Вперше Blue Bear продемонструвала цю можливість в квітні 2020 року.

 

Можливість розгортання групи недорогих автономних систем, самоврядних або керованих одним оператором, забезпечує нову парадигму операцій на поле бою. Вона дозволяє виконувати дуже складні місії на основі рою одночасно проти однієї або декількох цілей чутливим до часу і високоефективним способом.

 

Міністерство оборони Великобританії прискорює розробку груп мережевих дронів в рамках оголошеного в 2019 році Фонду трансформації з бюджетом в 160 млн. фунтів стерлінгів. Очікується, що нові системи будуть здатні збивати з пантелику і пригнічувати ППО противника. Очолювані літаками F-35 і Typhoon ці групи БАС, використовуючи обман і придушення ключових засобів ППО, зможуть проникати в повітряний простір супротивника, заборонене до доступу (A2AD). У квітні 2020 року 216-я ескадрилья RAF у Веддінгтоні (Waddington) була реформована і перенацілена на оперативні експерименти і розгортання мережевих дронів. Такі місії у даний час є частиною технологічної ініціативи перспективної авіаційної системи майбутнього (Future Combat Air System Technology Initiative, FCAS TI), в рамках якої в 2030-і роки планується поставити бойові літаки шостого покоління Tempest.

Поделиться публикацией