Створення в Україні аналогу американської агенції DARPA має виключне значення для майбутнього технологічного розвитку, при цьому така структура повинна створюватися в Уряді як орган виконавчої влади зі спеціальним статусом.
Такого висновку дійшли експерти Центру досліджень армії, конверсії та роззброєння (ЦДАКР) після вивчення напрацювань різних відомств та підприємств у цій сфері. Зокрема, фахівці ЦДАКР відзначають значні зусилля щодо розробки ідеї в ДК «Укроборонпром», Українській агенції з перспективних науково-технічних розробок UA.RPA, в Національному технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», в ГС «Ліга оборонних підприємств України» та вказують на необхідність тісних зав’язків органу з розвитку технологій з приватним бізнесом. «Саме приватні структури мають стати найбільшими отримувачами замовлень від державного органу з розвитку технологій», — наголошують експерти ЦДАКР.
В аналітичному центрі також підкреслюють, що створення такого органу за принципом США – у підпорядкуванні військового відомства, або у структурі ДК «Укроборонпром», — суттєво обмежить його потенціал та зашкодить реалізації ідеї технологічного прориву. «Система відбору та державної підтримки технологій має працювати прозоро, на принципах конкурентного відбору технологій за рахунок створення авторитетного наукового та експертно-аналітичного супроводження», — вважають в ЦДАКР.
Експерти також впевнені, що для розвитку вітчизняних технологій сфері оборони та подвійного призначення є низка передумов, зокрема, наявність високотехнологічних шкіл у цих галузях, необхідність технологічних переваг ЗСУ та інших збройних формувань держави в умовах воєнної агресії іноземної держави, а також важливість високотехнологічного експорту на світовому ринку озброєнь та закріплення іміджу України як високотехнологічної держави. При цьому, на переконання фахівців ЦДАКР, орган з розвитку та просування українських технологій має займатися саме розподілом перспективних досліджень чи дослідно-конструкторських робіт, але не мати функції підготовки або розвитку виробництв.