АВІАЦІЙНИЙ ПРОЄКТ ІЗ ТУРЕЧЧИНОЮ: ЧИ ВСТИГНЕ КИЇВ НАЗДОГНАТИ ЧАС?

Ще у 2012 році було розпочато взаємодію із турецькою стороною щодо створення спільного літака – ймовірно, із перенесенням виробництва до Туреччини.

 

Ердоган у літаку Ан-158, 2012 р.

Йшлося про Ан-158. Президент Туреччини Реджеп Тайїп Ердоган особисто оглянув Ан-158 та висловив неабияке задоволення, в тому числі, можливістю створення спільного літака під назвою Tan-158.

Перемовини досить позитивно та стрімко розвивалися. Однак після приходу з 2015 року на ДП «Антонов» непрофесійних команд, цей проєкт було загублено разом із іншими — саудівським, азербайджанським, німецьким та британським.

Нині ситуація змінилася у бік позитиву – із кадрами, і з менеджерською вертикаллю. То ж, з’явився оптимізм щодо виведення авіапрому із стану деградації.

Після того як 16-17 жовтня президент Зеленський відвідав з офіційним візитом Туреччину (вдруге у 2020 році), можливості відновлення проєкту суттєво зросли.

Президент Туреччини Ердоган та генеральний конструктор літакобудування України Дмитро Ківа, 2012 р.

Зокрема, після укладання Рамкового документу про наміри передбачається розширення українсько-турецького військово-технічного співробітництва більш, ніж за двадцятьма новими напрямами.

Авіаційний напрям є визначальним. Водночас, чи дійде справа до спільного літака, ще невідомо.

Редакція «ОПК»

Поделиться публикацией