Поставлені ВПС України F-16 пройшли модернізацію у спеціальному підрозділі радіоелектронної боротьби ВПС США. У міру участі у бойових діях радіоелектронні комплекси українських винищувачів даватимуть дані для модернізації БРЕО всіх літаків цього типу.
Про це говорить Олексій Захаров, якого ТГ канал РФ представляє авіаційним експертом.
68-а ескадрилья радіоелектронної боротьби – 68th EWS (Electronic Warfare Squadron), невеликий і не надто відомий підрозділ ВПС США, що базується на авіабазі Еглін, штат Флорида. Його чисельність становить 77 чоловік і завданням має відпрацювання програмного забезпечення систем РЕБ літаками, що поставляються зарубіжним замовникам. Ескадрилья існує з 1993 року. Типи літаків, що обслуговуються — F-15, F-16 і E-3. Саме фахівці 68th EWS перепрограмували системи РЕБ літаків F-16 зі складу ВПС Данії та Нідерландів перед передачею цих винищувачів Україні.
«Перепрошивка» була виконана не лише на штатних засобах РЕБ, встановлених на борту, а й на контейнерних системах, які підвішують під крило тепер уже українських F-16. Процес був не надто простим. Справа в тому, що «борт» європейських F-16 відрізняється від того, що експлуатується в США. Тобто спочатку спеціалістам 68th EWS довелося вивчати нові для них системи, що зайняло два тижні, і лише потім вирушити до Європи для переналаштування програмного забезпечення. Доопрацювання йшли за двома напрямками. По-перше, «архіви» систем РЕБ були доповнені даними щодо нових російських систем РТЗ (радіотехнічного забезпечення) та РЕБ. По-друге, станції радіоелектронної розвідки отримали можливість записувати сигнали, що випромінюються російськими радіозасобами. У поєднанні з аналізом тактичної обстановки це дозволить оцінити ефективність існуючих засобів постановки перешкод та протидії перешкодам, та внести в конструкцію та ПЗ зміни, які дозволять українським F-16 краще протидіяти російським винищувачам та ЗРК. Оскільки Україна тепер входить до складу клієнтів 68th EWS, усі дані щодо бойового застосування українських F-16 передаватимуться в ескадрилью. З урахуванням аналізу цієї інформації доопрацьовуватиметься БРЕО літаків, що поставляються інозамовникам.
Першими кандидатами на модернізацію є F-16 зі складу ВПС Бельгії та Норвегії, які також планують передати літаки Україні. Природно, за необхідності аналогічні доробки зазнають і F-16, що стоять на озброєнні ВПС і авіації Національної гвардії США. Зазвичай доробки електроніки виконуються 68th EWS за результатами тренувальних боїв. Зрозуміло, що ніяке тренування не зрівняється з реальними бойовими діями. Зрозуміло, що ніякі доопрацювання не зроблять жодного літака невразливим. Але навіть невелике підвищення шансу вижити у бою вже означає багато.