У БІЛОРУСІЇ НАЦІОНАЛІЗУВАЛИ ПІДКОНТРОЛЬНИЙ УКРАЇНСЬКІЙ «МОТОР СІЧІ» ЗАВОД

Президент Білорусії Олександр Лукашенко заявив про передачу ВАТ «Оршанський авіаремонтний завод», контрольний пакет акцій якого належить українському ПАТ «Мотор Січ», у власність держави. Таку інформацію повідомляє ZN,UA 11 липня ц.р.
Згідно з повідомленням прес-служби білоруського президента вже «підготовлений процес повернення заводу у власність держави». Зокрема Лукашенко доручив до кінця липня вирішити всі питання щодо відомчої підпорядкованості підприємства.
«Власника вже тут немає (акціонери — українське ПАТ «Мотор Січ» і білоруське ЗАТ «Системи інвестицій та інновацій»). Всі власники, які тут були, самі відмовилися від цього заводу. Тому дійте. Це державне підприємство з сьогоднішнього дня», — заявив Лукашенко під час відвідин підприємства у середу, 11 липня.
Він також висловив низку нарікань на адресу міністерства транспорту і комунікацій за те, що воно в попередній період самоусунулося від ситуації на заводі, оскільки «в даному випадку відсутність у власності держави акцій не могло служити виправданням».
«Завод повинен працювати, чого б це ні коштувало. Заводу не тільки бути, цей завод повинен мати перспективу розвитку», — сказав білоруський президент, додавши, що у випадку труднощів з постачанням комплектуючих необхідно шукати нові варіанти, диверсифікувати партнерські зв’язки, самостійно освоювати випуск тих чи інших деталей.
Як заявив агентству «Інтерфакс-Україна» в середу джерело в керівництві ПАТ «Мотор Січ», рішення керівництва Білорусі про передачу ОАРЗ в держвласність буде врегульовано з «Мотор Січ» найближчим часом.
Раніше в ЗМІ повідомлялося, в травні 2018 року генеральна прокуратура Білорусії за підсумками перевірки причин невиконання інвестдоговору порушила кримінальну справу відносно службових осіб ПАТ «Мотор Січ» і колишнього гендиректора ОАРЗ за заподіяння шкоди в особливо великому розмірі
ВАТ «Оршанський авіаремонтний завод» є провідним підприємством в Білорусі з капітального ремонту різних модифікацій вертольотів Мі-8 (Мі-17), Мі-24 (Мі-35). Підприємство має аеродром класу «Б», який сертифікований для експлуатації повітряних суден типу Ан-124, Іл-76, вертольоти всіх типів.
Згідно з розпорядженням президента Білорусі в 2011 році між республіканським Мінтрансом, АТ «Мотор Січ» і ЗАТ «Системи інвестицій та інновацій» був укладений інвестиційний договір щодо комплексного розвитку ОАРЗ. Українська компанія отримала близько 60% заводу, білоруська — близько 40%. Вони планували до 2017 року вкласти в модернізацію виробничих потужностей млн, створити понад 300 робочих місць. Джерело, близьке до одного з акціонерів, говорив, що виконання інвестиційної програми перешкодив конфлікт Росії з Україною, оскільки «Мотор Січ» купувала білоруський завод з прицілом на російський ринок.
У травні почесний президент ПАТ «Мотор Січ», народний депутат В’ячеслав Богуслаєв заявив, що з моменту придбання у 2012 році контрольного пакета акцій ОАРЗ, на той час проблемного та виставленого владою Білорусі на приватизацію, «Мотор Січ» вклала в розвиток авіаремзаводу в різних формах млн.