СЕРБІЯ РОЗПОЧАЛА ПРОЕКТ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЛЕГКИХ ШТУРМОВИКІВ NЈ-22 ОРАО

Сербія розпочала проект модернізації легких штурмовиків NЈ-22 Орао, двомісної версії літака СОКО J-22 Орао.

Про це повідомив Український мілітарний портал 4 листопада ц.р., посилаючись на сербського військового журналіста Светозара Йокановича на своїй сторінці у Facebook

Роботи проводитимуть на сербському авіаремонтному підприємстві “Мома Станойлович”.

Модернізація відбуватиметься у декілька етапів, на першому заплановано переобладнання обраних зразків з навчально-тренувальних у навчально-бойові.

На них буде встановлено нову навігацію, систему управління вогнем та низку інших систем.

Для проведення робіт Сербія вже відібрано перший зразок – NЈ-22 з номером 25505, який знаходився на зберіганні. Його було виготовлено у 1987-у році та спочатку знаходився на службі у випробувальному центрі, а згодом переданий у 241-й винищувально-бомбардувальну ескадрилью ВПС Югославії.

Наліт NЈ-22, з номером 25505, складає 555 годин. Його не експлуатували з 1996 року коли частину озброєнь колишня Югославія зняла з бойового чергування та законсервувала, через підписання Угоди про субрегіональний контроль над озброєнням.

На літаку переобладнають задню кабіну, котра раніше була місцем інструктора, в оператора озброєння.

Очікується, що після проведення всіх етапів робіт NЈ-22 знаходитимуться на службі до 2035-го року.

Легкі штурмовики J-22 Орао – спільна розробка колишньої Югославії та Румунії. Проект з розробки літака стартував наприкінці 1960-х років, вже у 1972-у році проектування було завершено та розпочалось виготовлення прототипу.

Перший політ літак здійснив у 1974-у році, серійне виробництво здійснювалось впродовж 1978 — 1992 на підприємствах у Югославії та Румунії. В останній штурмовик отримав назву IAR 93 Vultur.

Двомісний варіант літака NЈ-22 здійснив перший політ у 1986-у році. Після розпаду Югославії Сербія успадкувала більшість літаків Ј-22 та NЈ-22, які знаходились на озброєнні. Також частина них була втрачена в ході бойових дій.