«ПІВДЕНМАШ» СПІЛЬНО З ІНДІЙСЬКОЮ ISRO ПРОВЕДЕ ВОГНЕВІ ВИПРОБУВАННЯ РІДИННИХ РАКЕТНИХ ДВИГУНІВ

Українське державне підприємство «ВО Південний машинобудівний завод ім.Макарова» готується почати серію пробних випробувань критично важливих частин потужного ракетного двигуна, призначеного для індійської важкої ракети-носія нового покоління. Цей двигун, хоча і повністю виготовлений в Індії, був розроблений в Україні під позначенням РД-810.

 

Про це 24 січня повідомив Національний промисловий портал.

 

Роботи з індійською організацією ISRO (тематика двигунів). Контракт 2017 року на проведення до 2019 року включно вогневих випробувань індійських рідинних ракетних двигунів на дослідно-експериментальній базі Південмашу, – йдеться в повідомленні прес-служби “Південмаш”.

 

У 2005 році Україна погодилася надати Індії розробки по темі РД-810, а 20 листопада 2006 року Індійська організація космічних досліджень (ISRO) уклала з КБ «Південне» контракт на проект під кодовою назвою Jasmine. В рамках цього проекту в Індії на базі РД-810 був розроблений ракетний двигун SCE-200 (SCE – semi-cryogenic engine – «напівкріогенний двигун») на паливній парі «рідкий кисень/гас». Цифра 200 позначає його тягу – 200 тонн.

 

ISRO планує встановити двигун SCE-200 на модифікованому центральному ступіні ракети GSLV Mark 3, замінивши стару двигунну установку. Це збільшило б масу корисного навантаження, що виводиться ракетою на геостаціонарну орбіту, з 4 до 6 тонн. Згодом чотири аналогічних двигуни, встановлені на ракеті нового покоління, могли б доставити на ту ж орбіту до 10 тонн, причому без застосування прискорювачів.

 

Крім допомоги в розробці двигуна, КБ «Південне» також консультує ISRO в розробці перспективної ракети-носія.

 

Станом на 2014 рік, КБ «Південне» підготувало повний комплект проектної документації, необхідної для виробництва та випробувань двигуна. Згідно з джерелами в галузі, Індія згодом перевидала креслення двигуна відповідно до своїх власних стандартів і, можливо, внесла деякі зміни.

 

Тим часом КБ «Південне» вирішило припинити подальший розвиток двигуна РД-810 всередині України, зосередившись натомість на розробці більш потужного РД-815, який потенційно може мати перспективи на ринку США.