КОНТРАКТ ЩОДО АН-178 МІЖ ДП «АНТОНОВ» І АЗЕРБАЙДЖАНСЬКОЇ АВІАКОМПАНІЄЮ SILK WAY ПОКИ В СИЛІ — ГЕНЕРАЛЬНИЙ КОНСТРУКТОР ЛІТАКОБУДУВАННЯ УКРАЇНИ

Контракт щодо Ан-178 між ДП «Антонов» і азербайджанської авіакомпанією Silk Way поки в силі. Нагадаю, що за його умовами для старту реалізації проекту азербайджанською стороною виплачений аванс в сумі $1 млн. На цьому поки фактично все. З 2016 року, коли азербайджанський проект почав глухнути, ситуація не змінилася.

Таку інформацію поширив «Главком» з посиланням на Дмитра Ківу (багаторічного президента і генерального конструктора ДП «Антонов» — «Главком»), який супроводжує проект АН-178 в інтересах Баку. Видання вказує, що вже пішов четвертий рік, як авіаконструктор працює в столиці Азербайджану радником президента комерційної авіаційної компанії Silk Way і радником керівника головної державної авіакомпанії Azal.

Вигляд все має такий, що попередня команда управлінців ДП «Антонов» (Михайло Гвоздьов, Олександр Коцюба — ставленики Олега Гладковського) просто обдурили азербайджанську сторону. Рахунок на аванс був виставлений з явним розумінням того, що такого літака не буде. Тобто літака без російських комплектуючих з імпортозаміщенням. Необхідність у такій машині під сумнів не ставиться. Але на практиці такого літака немає.

Згідно з Ківою, «маємо в кращому випадку ситуацію у підвішеному стані:

щодо літака, на який спочатку підписували папери, всі роботи припинено, в новому вигляді машини немає;

аванс отримано (питається, навіщо було виставляти рахунок);

азербайджанська сторона отримала лист, що літак вже з західним обладнанням коштуватиме більше $40 млн, що неприйнятно для Баку в рамках контракту».

За словами авіаконструктора, літака у новому вигляді реально немає. «Нагадаю, що саме азербайджанська сторона зобов’язувалася поставляти до Києва російські комплектуючі, щоб, скажімо так, не було колізії в плані розриву ВТС України з країною-агресором. Випробування щодо нового літака без участі Росії не проводяться. Тому говорити поки немає про що. Проект, повторюся, залишається в підвішеному стані».

Ківа зазначає, що реальний старт випробувань літака без російського обладнання є «м’яко кажучи, перебільшенням». Він додав, що для літака не зроблено документації.

Ківа переконаний, щоб зробити літак із західним обладнанням, потрібні компетенція і кошти. «Наскільки я розумію, коштів сьогодні немає. А вони потрібні для того, щоб зробити відповідну документацію, організувати роботу із західними партнерами, зробити прив’язку відповідного обладнання, організувати його установку і так далі. Імпортозаміщення взагалі-то – процес не з дешевих. І я знаю, про що кажу, тому що безпосередньо займався імпортозаміщенням в проекті Ан-132 з встановленням на ньому західного обладнання. Але тоді за частину робіт заплатив замовник в особі Саудівської Аравії. А що зараз? На державний бюджет, судячи з усього, надії мало. З оборотними коштами Фірми ситуація також непроста — за часів Гвоздьова та Коцюби гроші просто виводилися з Фірми» — така думка авіаконствуктора.

Він також додав, що «фірму з 2015 року покинули кілька тисяч висококваліфікованих фахівців».