КАНАДСЬКІ КОМПАНІЇ ЦІКАВЛЯТЬСЯ ЛІТАКАМИ ХАРКІВСЬКОГО АВІАЗАВОДУ

Канада входить до трійки світових лідерів з виробництва цивільної авіації. В країні є понад 700 підприємств, що працюють в аерокосмічній галузі. Незважаючи на такий розмах авіабудування у Канаді, українські виробники також можуть бути затребувані на їх ринку, вважають у «Провіденс Груп» – канадській консалтинговій організації, члені АІАС, яка пропонує свої професійні послуги авіавиробникам.

Передає Національний Промисловий Портал з посиланням на сторінку Харківського державного авіаційно виробничого підприємства у Facebook.

У Канаді понад 700 підприємств, які працюють в аерокосмічній галузі. Усі авіавиробники тут приватні і більшість входять до Асоціації підприємств аерокосмічної промисловості Канади (AIAC). Асоціація лобіює інтереси галузі перед державою, сприяє позитивним законодавчим рішенням і збільшенню робочих місць. З $28 млрд., які виробляє галузь, 20% витрачається на її розвиток, дослідження і ноу-хау.

Проте, у сегменті канадського авіабудування не представлена жодна компанія яка б займалася виготовленням вантажних літаків, особливо – літаків-всюдиходів.

«Я не бачу перешкод, щоб Харківський авіаційний завод не міг досягти успіху на канадському ринку», – говорить директор з міжнародних зв’язків компанії «Провіденс Груп» Тарас Паславський.

На його думку, Харківське авіапідприємство (ХДАВП), як виробник літака Ан-74, має перспективи на північноамериканському ринку.

«Тому що в Канаді нема жодної компанії, яка виготовляє літаки карго, транспортні. А якраз «Антонов» і ХАЗ мають цю можливість. Більше скажу, ми уже вели переговори з компаніями, які могли бути зацікавлені у такому проекті. Йдеться про літак Ан-74, який може злітати з непідготовлених аеродромів і при низьких температурах. В Україні нема грошей його запустити, розвинути, бо все ж таки треба осучаснити обладнання і т. д. Канада могла б у цьому допомогти», – каже Тарас Паславський.

Канадський фахівець аналізує головні чинники, які, на його думку, стримують виробничі можливості Харківського авіапідприємства. Це державна форма власності, підпорядкування великому концерну, часта зміна керівництва, борги і судові тяжби…

Сприятливо має позначитися договір між Україною і Канадою про зону вільної торгівлі. Це дає можливість підприємствам, і ХДАВП у тому числі, без додаткового мита експортувати чи закупляти комплектуючі, котрі необхідні для виробництва літаків. Є початкова зацікавленість серед приватних компаній щодо Ан-74.

«Є політична воля Канади допомогти Україні. Адже у цій північноамериканській країні проживає 1,3 млн. українців. Я є уродженець України, тому наш інтерес є Україна», – говорить Тарас Паславський.

Канада – відкритий партнер для України, готова допомогти, але й українцям потрібно бути активнішими, намагається донести нам цей меседж пан Тарас. Аерокосмічна галузь стрімко розвивається, якщо є попит на певну продукцію, то будуть і пропозиції. Зараз Харківське авіапідприємство могло би зайняти свою нішу на канадському ринку. Але для цього необхидно провести тяжку роботу з удосконалення власного продукту.