В «УКРОБОРОНПРОМІ» ПОЯСНИЛИ, ЧОМУ ПРИЗУПИНЕНО ВИПУСК БТР-4

«Житомирський бронетанковий завод» призупинив виробництво нових БТР-4: в «Укроборонпромі» звинувачують застарілі стандарти Міністерства оборони, які не дозволяють використовувати броньованої сталі для виробництва країн ЄС та НАТО.

Про це 29 травня повідомив Державний концерн «Укроборонпром».

«Внаслідок позиції військової прийомки Міноборони та через досі чинні архаїчні норми стандартизації призупинено спеціально створену виробничу лінію на житомирському заводі. Ситуація виглядає абсурдною, адже бронесталі, з яких виробляються бойові машини у США, Німеччині, Франції, Великобританії, Нідерландах, Бельгії, Польщі та інших країнах світу, визнано непридатними для української бронетехніки», — йдеться в повідомленні на сайті держконцерну.

У державному концерні наголосили, що проблема пов’язана зі стандартизацією в сфері оборонно-промислового комплексу.

«Розв’язання вимагає скоординованих дій Верховної Ради України та низки державних органів. «Укроборонпром» неодноразово наголошував на критичності цього питання для усіх підприємств галузі, як державної, так і приватної форми власності», — зазначили в концерні.

В «Укроборонпромі» наголосили, що серійне виробництво нових БТР-3 та БТР-4 розраховане на імпорт броньованої сталі з країн ЄС і просять якнайшвидше допустити у внутрішнє виробництво імпортні бронесталі.

У держконцерні додали, що зараз вивчають дії директора заводу Ігоря Пшеничного щодо призупинки лінії, на час розслідування його відсторонили від керівництва.

«З огляду на звернення працівників ДП «ЖБТЗ», для вивчення дій керівництва підприємства щодо призупинки лінії буде здійснено позачергову перевірку фахівцями Концерну. На час роботи комісії, з метою забезпечення її об’єктивності, директора «ЖБТЗ» Ігоря Пшеничного тимчасово відсторонено від обов‘язків», — сказали в «Укроборонпромі».

На даний момент, за інформацією прес-служби ДК, діюча на «ЖБТЗ» лінія з виробництва корпусів БТР-4 повністю законсервована. Крім «ЖБТЗ», аналогічні лінії були відкриті на підприємствах «Завод ім. В. Малишева», «ХКБМ ім. Морозова» та «Київський бронетанковий завод». Розширення ліній погоджувалося зі збільшенням кількості виробництва БТРів, оскільки БТР-3 і БТР-4 повинні були замінити немодернізовані бронетранспортери ще радянського виробництва (БТР-60, БТР-70, БТР-80), які досі залишаються у Збройних силах України .

«Серійне виробництво нових бойових машин залежить від поставок броньованої сталі і розраховане на її імпорт з країн ЄС… Наголошуємо на необхідності якнайшвидшого вирішення проблеми стандартизації, зокрема щодо допуску на внутрішнє виробництво імпортних бронесталей», – йдеться у повідомленні.

БТР-4 «Буцефал» – лінійка сімейства сучасних українських бронетранспортерів. Призначений для транспортування особового складу мотострілкових підрозділів та їхньої вогневої підтримки в бою, може бути базовою машиною для оснащення спеціальних сил швидкого реагування та морської піхоти. Здатний вести бойові дії у різних умовах, у тому числі в умовах застосування противником зброї масового ураження. Може виконувати поставлені завдання як вдень, так і вночі, у різних кліматичних умовах, на дорогах з різним покриттям і в умовах повного бездоріжжя. Випускається у п’яти модифікаціях (БТР-4А «Грім», БТР-4В «Парус», БТР-4Е/4Е1, БТР-4МВ/4МВ1, БТР-4М), та служить базою для ще восьми бойових машин (БРМ-4К, МОП-4К, БРЕМ-4К, БРЕМ-4РМ, БСЕМ-4К, БММ-4С, БТР-4К, БТР-4КШ).

Нещодавно у Києві на XV Міжнародній спеціалізованій виставці «Зброя та безпека-2018» представники «Укроборонпрому» показали відразу дві новинки — нову бойову машину піхоти БМП-М1С і модифікацію БТР-70 — БТР-70Д (GM), розроблені Житомирським бронетанковим заводом.