В ефірі програми “Лінія оборони” експерт з бронетанкової техніки Олександр Костур озвучив інформацію про початок виробництва Україною 122-мм самохідних артилерійських установок (САУ) 2С1 «Гвоздика», повідомляє Український мілітарний портал.
До розпаду СРСР виробництво цього САУ відбувалось на Харківському тракторному заводі до кінця 1991-х року, після чого було звернуте через втрату виробничих зв’язків, зокрема артилерійську частину – гармату 2А31 виготовляли на території сучасної Росії, та відсутність замовлень.
Призначення “Гвоздики” – знищення й придушення живої сили і вогневих засобів піхоти, руйнування укріплень польового типу, прокладання проходів в мінних полях і дротяних загородженнях. Боротьба з артилерією, мінометами та бронетехнікою ворога.
Роботи над САУ другого покоління 2С1 “Гвоздика” почалися в ОКБ-9 заводу «Уралмаш» згідно з постановою Ради Міністрів СРСР № 609-201 від 4 липня 1967 року. В 1969 році на полігонні випробовування надійшов її дослідний зразок. У 1971-му САУ 2С1 була прийнята на озброєння і надходила на озброєння артилерійських дивізіонів мотострілкових полків, оснащених бойовими машинами піхоти. 2С1 «Гвоздика» свого часу надійшла на озброєння усіх армій країн Варшавського договору (крім Румунії).
Швидкість розробки та виготовлення установки легко пояснити. Як шасі конструктори використовували відомий тягач МТ-ЛБ, на який встановили ще більш відому гаубицю Д-30. Д-30 для гусеничного варіанту піддали невеликим конструктивним доопрацюванням і присвоїли їй найменування Д-32 (індекс 2А31).
Боєприпаси роздільного заряджання – снаряд і гільза з зарядом. Розроблена широка номенклатура снарядів – радіоелектронної протидії, хімічні, димові, зі спеціальними стрілоподібним вражаючими елементами, кумулятивні, осколково-фугасні. Компонування 2С1 «Гвоздики» в основному аналогічна 152-мм САУ 2С3 “Акація”. У передній частині корпусу знаходиться кабіна водія і моторне відділення, а ззаду – бойове відділення. У башті розміщуються ще три члени екіпажу. Башта повертається за допомогою електричного або ручного приводу на 360 градусів.