Київська компанія UMS Marine, 16 листопада, спустила на воду чергову модифікацію малого прикордонного катера проекту UMS-1000, що відмінно показав себе в Морській охороні.
Про це повідомляє ukrmilitary з посиланням на сайт sudostroy.com.
11,4-метрові патрульні катери типу UMS-1000 давно користуються визнанням українських прикордонників. З початком війни з’явилася їх нова модифікація, довжиною 13,5 м, головною особливістю якої стали водометні рушії замість гвинтів, що приводяться в дію двома дизелями потужністю по 435 к.с.
Довідка. 15 листопада 2016 року в Маріуполі Голова ДПСУ Віктор Назаренко передав загону Морської охорони катер серії UMS-1000, побудований UMS Marine в кооперації з суднобудівним заводом «Ленінська Кузня». Він є розвитком серії 11,4-метрових малих катерів типу UMS PATROL, що розвивають швидкість повного ходу до 40 вузлів.
Нещодавно перед компанію UMS Marine було поставлене завдання оптимізувати швидкісні характеристики водометного варіанту катеру UMS-1000.
На катері також встановлений дизель-генератор FisherPanda потужністю 8 КВт для забезпечення роботи агрегатів та систем в найбільш напруженому режимі при вимкнених головних двигунах з резервом потужності не менше 20%.Особливістю нового 13,5-метрового прикордонного «перехоплювача» з заводським позначенням «PC 12 M-2» став змінений пропульсивний комплекс. Встановлено мотори більшої потужності – два Volvo Penta D8-600 з двоконтурною системою охолодження, потужністю по 600 к.с., і два водомети Rolls-Royce FF310 з реверсивно-рульовими пристроями для забезпечення руху катера вперед і назад, а також керування ним.
Випробування почалися 16 листопада відразу після спуску на воду і їх результати перевершили всі очікування – при обережному прогнозі «понад 40 вузлів», катер вже впевнено показав швидкість у 45,5 вузлів, і розробники кажуть що це межа.
За свідченням одного з учасників випробувань, новий катер, навіть у порівнянні з аж ніяк не гучними попередніми UMS-1000, виявився дуже тихим: навіть на швидкості 45,5 вуз, при 100% потужності (3000 об/хв), перебування на борту відповідає найвищим стандартам акустичного комфорту — це стало результатом використання системи упорскування common-rail на двигунах Volvo Penta D8-600.
Новий прикордонний «перехоплювач», вірогідно, незабаром відправиться на Азовське море, де його швидкісні характеристики будуть використані на повну.
Характеристики:
Катер призначений для несення служби в територіальному морі, охорони суден на рейдах портів, охорони державного кордону на ріках, озерах.
Морехідні якості забезпечують його рух без обмежень при хвилюванні моря до 3-х балів. Осадка при повній водотоннажності не перевищує 0,77 м. При затопленні одного будь-якого відсіку забезпечується непотоплюваність катера. Матеріал корпусу — алюмінієво-магнієвий сплав. Також використано склопластикові конструкції для побудови рубки й інших елементів, не задіяних у загальну і місцеву міцність корпусу.
Дальність плавання катера є не меншою 500 км на економічному ходу. Пасажиромісткість катера складає 8 осіб (трьох членів екіпажу та п’яти пасажирів). Автономність по запасах прісної води та провізії для трьох осіб складає 2 доби.
У складі електрообладнання передбачені холодильник ISOTERM об’ємом 48 літрів та піч для розігріву їжі SAMSUNG 20 літрів. Забезпеченість катера прісною водою забезпечена з розрахунку 15 літрів на чоловіка на добу — на члена екіпажу і 3,5 літри на добу — на пасажира, а саме 125 літрів.
Катер озброєний кулеметами типу ПКМБ – фундаменти для встановлення кулеметів розміщені в кокпіті по правому і лівому фальшбортах, на кормовій частині фальшборту на планширах, а також на даху кубрика перед люком.
На даху кубрика встановлений спеціальний станок для встановлення та застосування кулемета ПКМБ.
Станок обладнаний захисним щитом (клас захисту ПЗСА-4 за ДСТУ j 975-2000) та має надійну фіксацію кулемета по похідному.
Катер обладнаний радіолокаційною станцією з рідкокристалічним дисплеєм радіолокаційної станції SIMRAD 4G в комплекті з прийомоіндикатором системи GPS SIMRAD, електронним ехолотом у складі картплоттера SIMRAD NSS12.
Катер обладнаний системою Webasto для обігріву кубрика і рубки, а також обігріву скла лобових ілюмінаторів в ходовій рубці при низьких температурах навколишнього середовища, та системою BlueCool S13 для кондиціонування повітря кубрика і рубки для використання катера при високих температурах.