ВКРАЙ НЕОБХІДНА РЕФОРМА ОПК – ДИРЕКТОР ЦДАКР

 

«На сьогоднішній день ми маємо в активі прийнятий Закон України «Про національну безпеку», який ми оцінюємо як з одного боку певний крок вперед, а з іншого боку як певне продовження ери паліативів, яка починається ще з 2014 року». — Таку думку висловив директор Центру досліджень армії, конверсії та роззброєння (ЦДАКР) Валентин Бадрак 12 вересня ц.р. на круглому столі в Укрінформі «Проблеми реформування ОПК України. Шляхи та можливості реалізації реформи».

«Я маю на увазі те, що певні речі або допрацьовуються не до кінця, або виписуються в такий спосіб, що мають подвійне трактування. Але так чи інакше Закон нам сигналить про те, що має бути проведена реформа оборонної промисловості, що, в тому числі, в Кабінеті міністрів, тобто у виконавчій владі має з’явитися новий центральний орган, який візьме на себе відповідальність за реалізацію оборонно-промислової політики і за координацію існуючих в країні оборонних підприємств.» — додав експерт.

Бадрак також зазначив, що, не дивлячись на всі досягнення необхідно краще контролювати процес виконання державного оборонного замовлення для своєчасного оснащення нашої армії новітніми системами озброєння.

«Є дуже позитивні зрушення за цей рік у військово-технічному співробітництві. Вперше в цьому році ми заговорили про реальні двосторонні проекти, про створення озброєнь для українського війська, — і це дуже добре. З іншого боку є негативні сигнали, зокрема про те, що державне оборонне замовлення може бути за деякими параметрами та напрямками зірвано. І це безумовно прикро, тому що суспільство очікує переозброєння українського війська.

Бадрак наголосив: «Більше того, ми наполягаємо на створення професійного війська. Ідея професійних Збройних Сил немає сенсу, якщо коштовний солдат, сержант чи офіцер, коштовний для держави та для платника податків, не буде мати сучасні системи озброєння».

Експерт зауважив, що не дивлячись на спроможність забезпечити армію необхідним озброєнням, продовжуються закупки за кордоном, що негативно впливає на вітчизняне виробництво.

«Також я хотів би звернути увагу, на такий негативний момент як забезпечення для української оборонної промисловості запобіжників, які будуть врятовувати і зберігати національні промислові підприємства від альтернативного імпорту, тобто, від ситуацій, коли в Україні є свої технології, свої можливості через те, що існує ручний режим управління оборонної промисловості, створюються умови, коли закуповується іноземна техніка.» — наголосив В. Бадрак.

«Типовий приклад це, безумовно, угода про закупівлю 55 вертольотів французького виробництва, з яких, до речі, 21 вживаний вертоліт. І дуже важливо, що Україна має своє вертолітне виробництво, має програму національного вертольоту України, і все рівно, у нас така ситуація відбулася. Безумовно, це є наслідком впливу тих чи інших особистостей. Якщо б існував центральний орган виконавчої влади, то була б система, і тоді впливати на такі рішення було б дуже важко. Але сьогодні ми маємо ситуацію коли завод «Антонов» залишився фактичного без замовлення з боку Міністерства оборони, і завод «Мотор Січ» має лише умовні замовлення, тобто лише невеликий відсоток від того, що він здатен виробляти. Але при цьому ми величезну суму, гадаю, понад 700 млн євро, яку сплатимо французьким виробникам, а приблизно 50 тис. нашого персоналу залишаться фактично без замовлень. Тому ми наполягаємо на необхідності реформи оборонної промисловості.» — підсумував експерт.